FEDAKÂRLIK

Etkinliğin Adı:
Kendini çocuğuna kurban etme etkinliği.
SEVİYE:
İlkokul
DEĞER ADI:
Fedakarlık
Kazanım:
Fedakarlığın karşılıksız fiil olduğunu fark eder.
Anahtar kavramlar
Fedakarlık,şefkat, feda etme,ihlas, kurban etme.
Malzemeler:
Risale paragraf metni. Önek haber olayı, dramatik oyun.
Hazırlayan:
F.Ö.
Etkinlik türü
Düşünüyorum-anlıyorum-algılıyorum,oynuyorum-yapıyorum-hissediyorum-farkediyorum,geziyorum-izliyorum-görüyorum-çiziyorum,okuyorum, konuşuyorum, dinliyorum,buluyorum
Uygulama basamakları:
1-Risale metni okunur…..“Ve lillahilhamd, bu fıtrî alâkadarlık çok yerlerde hissediliyor. Bu şefkatteki fedakârlık, hakikî bir ihlası ve mukabelesiz bir fedakârlık manasını ifade ettiğinden, şimdi bu zamanda pek çok ehemmiyeti var. Evet bir vâlide veledini tehlikeden kurtarmak için hiçbir ücret istemeden ruhunu feda etmesi ve hakikî bir ihlas ile vazife-i fıtriyesi itibariyle kendini evlâdına kurban etmesi gösteriyor ki; hanımlarda gayet yüksek bir kahramanlık var.”     (Lem'alar – 199)
2-Annenin, çocuğunu tehlikeden kurtarmak için kendini kurban ederek büyük fedakarlık gösterdiğine dikkat çekilir.
3- Annenin yüzme bilmediği halde, boğulmakta olan çocuğunu kurtarmak için denize atlaması dramatize edilir.
4- Yaşanmış bir olay haber anlatılır.( Sarıyer sahilinde, suya düşen çocuğunu kurtarmak için anne ve teyze denize atladı ve her ikisi de öldü….mart 2012)
Değerlendirme: Neler öğrendik?
 Kaydediyorum-çekiyorum-görselliyorum,örnekliyorum,söylüyorum, soruyorum, paylaşıyorum, yaşıyorum, algılıyorum

  • “Yüzme bilmediği halde denize atlayan anne aptal mıdır?” sorusuna; “Aptal değil, çocuğunu kurtarmak için düşünmeden denize atlamış.”  Cevabı, kazanımın gerçekleştiğini gösterir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder