|
Etkinliğin
Adı:
|
BİTKİ VE ÇİÇEK ETÜDÜ
|
|
Sınıf-süre
|
4.sınıf- 2ders saati.
|
|
Hazırlayan
|
Faruk ÖZGÜLER.
|
|
Kazanım
|
1- Ölçü, orantı, kompozisyon ve ışık-gölge gibi
plastik elemanları kavrar.
2- Doğadaki bitki ve
çiçeklerin harika birer sanat eseri olduğunu kavrar.
|
|
Anahtar
kavramlar
|
Sanat, tenasüp, simetri,
kompozisyon, orijinallik,
|
|
Malzemeler
|
Saksı çiçek, örnek metin,
|
|
Etkinlik türü
|
Yapıyorum,
tasarlıyorum,hissediyorum, farkediyorum
|
|
Yöntem ve teknikler
|
Çoklu zekâ uygulamaları, dikkat
çekme,
|
|
Etkinlik
süreci
|
1. Sınıfa saksı içinde süs bitkisi veya çiçek getirilir.
2. Bitki veya çiçek incelenerek estetik ve plastik özellikleri
vurgulanır.
3. Onu güzel kılan renk, biçim, ölçü, uyum gibi özelliklere dikkat
çekilir.
4. Orijinallik, benzersizlik ve mükemmellik gibi özelliklerin,
tasarım özellikleri olduğu anlatılır.
5.
Resim kağıdı üzerine ölçü, orantı,
kompozisyon unsurlarına dikkat edilerek bitki ve çiçeğin etüdü çizilir.
6.
Yapılan çalışma ışık-gölgeye dikkat edilerek
açık-koyu değerlerle tonlanır.
|
|
Değerlendirme
|
Yapılan çalışmalar öğrencilerle
değerlendirilir, sınıf ve okul panolarında sergilenir.
|
|
1. Ziya (ışık) ile mevcudat
(varlıklar) görünür. Hayat ile mevcuıdatın varlığı bilinir. Mektubat(470)
2.
Evet kemik gibi bir kuru ağacın
ucundaki tel gibi incecik bir sapta gayet münakkaş, müzeyyen bir çiçek ve gayet musanna' ve murassa'
bir meyve, elbette gayet san'atperver mu'cizekâr ve hikmettar bir Sâni'in
mehasin-i san'atını zîşuura okutturan bir ilânnamedir. Sözler ( 68 )
|
|
|
|
|
|
|
|
SANAT
Kaydol:
Yorumlar (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder