SABIR

ETKİNLİK ADI
SABIR KUVVETİ VE SERSEM KUMANDAN
DEĞER ADI
SABIR
KAZANIM


 Sabırlı olmanın önemini kavrar.
Sabır kuvvetinin nelere kâfi geleceğini öğrenir.
Sabır kuvvetini şimdi için kullanmayı örneklerle ifade eder.
SEVİYE
8-16 yaş (görüşünüzü bekliyorum)
ETKİNLİK TÜRÜ

UYGULANDIĞI YER
Sınıf-grup
OTURMA DÜZENİ
 Sınıf düzeni-(grup için daire )             
KİŞİ SAYISI
 Sınıf uygulaması için 30 (grup oturumu için 12)
SÜRE
 40dk
ARAÇ GEREÇ

DESTEKLEYİCİ ETKİNLİK
Drama çalışması
HAZIRLAYAN
M.T.
ANAHTAR KELİMELER
 Sabır, sabır kuvveti, sersem kumandan
UYGULAMA BASAMAKLARI  

DİKKAT ÇEKME: Öğretmen(grup lideri) içeri girer öğrencileri selamlar. “Sabır sıkıntıdan kurtulma ve saadetin anahtarıdır.” sözünü tahtaya yazar.

HEDEFTEN HABERDAR ETME: Öğretmen(grup lideri) “Çocuklar (arkadaşlar)! Bu gün sabrın hayatımızda ne kadar ehemmiyetli bir esas olduğunu ve sabır kuvvetinin bize neler kazandıracağı mevzusu üzerinde duracağız.”der.

ETKİNLİK METNİ Üçüncü ikaz: Ey sabırsız nefsim! Acaba geçmiş günlerdeki ibadet külfetini ve namazın meşakkatini ve musibet zahmetini, bugün düşünüp muzdarib olmak, hem gelecek günlerdeki ibadet vazifesini ve namaz hizmetini ve musibet elemini, bugün tasavvur edip sabırsızlık göstermek hiç kâr-ı akıl mıdır? Şu sabırsızlıkta misalin şöyle bir sersem kumandana benzer ki: Düşmanın sağ cenah kuvveti onun sağındaki kuvvetine iltihak etmiş ve ona taze bir kuvvet olduğu halde; o tutar mühim bir kuvvetini sağ cenaha gönderir, merkezi zayıflaştırır. Hem sol cenahta düşmanın askeri yok iken ve daha gelmeden, büyük bir kuvvet gönderir, "Ateş et!" emrini verir. Merkezi bütün bütün kuvvetten düşürtür. Düşman işi anlar, merkeze hücum eder; tar ü mar eder. Evet buna benzersin. Çünki geçmiş günlerin zahmeti, bugün rahmete kalbolmuş; elemi gitmiş, lezzeti kalmış. Külfeti, keramete iltihak ve meşakkati, sevaba inkılab etmiş. Öyle ise ondan usanç almak değil, belki yeni bir şevk, taze bir zevk ve devama ciddî bir gayret almak lâzımgelir. Gelecek günler ise madem gelmemişler. Şimdiden düşünüp usanmak ve fütur getirmek; aynen o günlerde açlığı ve susuzluğu ile bugün düşünüp bağırıp çağırmak gibi bir divaneliktir. Madem hakikat böyledir. Âkıl isen, ibadet cihetinde yalnız bugünü düşün ve onun bir saatini, ücreti pek büyük, külfeti pek az, hoş ve güzel ve ulvî bir hizmete sarfediyorum, de. O vakit senin acı bir füturun, tatlı bir gayrete inkılab eder.

         İşte ey sabırsız nefsim! Sen üç sabır ile mükellefsin. Birisi: Taat üstünde sabırdır. Birisi: Masiyetten sabırdır. Diğeri: Musibete karşı sabırdır. Aklın varsa, şu üçüncü ikazdaki temsilde görünen hakikatı rehber tut. Merdane "Ya Sabur" de, üç sabrı omuzuna al. Cenab-ı Hakk'ın sana verdiği sabır kuvvetini eğer yanlış yolda dağıtmazsan, her meşakkate ve her musibete kâfi gelebilir ve o kuvvetle dayan.
Sözler ( 270 )


ETKİNLİĞİN YAPILANDIRILMASI: Öğretmen(grup lideri) yukarıda verilen, 21.söz 1.makam 3.ikazda geçen metni okur. Ardından sınıftan 1 öğrenciyi kumandan, bir grup öğrenciyi sağ cenah kuvveti, bir grup öğrenciyi sol cenah kuvveti, bir grup öğrenciyi merkez kuvveti, bir grup öğrenciyi de düşman kuvveti olarak belirler. Ardından misaldeki olayı çocuklara dramatize ettirir.


DEĞERLENDİRME: Öğretmen(grup lideri) öğrencilere söz hakkı vererek aşağıdaki soruları onlara yöneltir. Öğrencilerin görüşlerini aldıktan sonra sabır kuvvetinin sağa ve sola yani geçmiş ve geleceğe dağıtılmadığı taktirde nelere kafi gelebileceği konusunda mevzuyu toparlar. Öğrencilere anlamadıkları, sormak istedikleri bir şey olup olmadığını sorar. Soru varsa cevaplar ve dersi-oturumu bitirir.
NELER ÖĞRENDİK?
NELER DÜŞÜNDÜK?
NELER HİSSETTİK?




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder