TEMİZLİK

Etkinliğin Adı:
VÜCUT, ÇEVRE VE RUH TEMİZLİĞİ.
Seviye ve süre
4.SINIF, 4 ders saati.
Değer adı
TEMİZLİK
Kazanım:
Temizlik ve hijyen  kavramını bilir ve insan hayatındaki önemini kavrar.    
Anahtar kavramlar
Sağlık, ahlak, kalp ve ruh temizliği,
Malzemeler
365 HİKAYELER, ERDEMLER DİZİSİ, ZAFER HERGÜNE HİKAYE,
D-EĞİTİM FİLM
Hazırlayan
Faruk Özgüler
Etkinlik türü:
Okuyorum,düşünüyorum,anlıyorum,oynuyorum,soruyorum,cevaplıyorum, izliyorum, kavrıyorum
Yöntem ve teknikleri:
Beyin fırtınası, çoklu zekâ uygulamaları, oyun ve drama.
DİKKAT ÇEKME:
Uygulama basamakları
Temizlik sadece vücut ve çevre temizliği midir?

1-Temizlik ile ilgili hikayeler ve film izletildi
2-Temizlik ile ilgili atasözleri tahtaya yazılarak, üzerinde konuşuldu.
3-Daha sonra yarım bir hikâye okundu, tamamlamaları istendi.
4-Temizlik ile ilgili şiirler okutuldu.
5-  Sınıf temizliği ilgili resim çalışması yapıldı.
6- Ruh temizliği ile ilgili bilgilendirici metin okutuldu.

7- Ahlak: ruh ve kalp temizliği ile ilgili olduğu açıklandı.
Ölçme –değerlendirme: (Cevaplıyorum,kavrıyorum )                                                                         
Açık uçlu sorular:          1- Kalbimiz sabunla mı temizlenir?
Neler öğrendik?:             2- Evimizde yere çöp atmazken; sınıfta ve sokakta yere çöp atıyor muyuz?
                                      3- Sağlıkla temizlik ilişkisi var mıdır?
                                       4-  Sorulara olumlu cevap verilirse kazanım gerçekleşmiştir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder