HÜRRİYET (ÖZGÜRLÜK)

Etkinliğin Adı:
Hürriyetin dili
Seviye:
İlkokul- ortaokul-lise
Değer adı:
Hürriyet.
Kazanım:
Hakiki hürriyetin Abdullah olduğunu kavrar.
Anahtar kavramlar
Özgürlük, kul olmak,hak, adalet, bağımsızlık, istiklal
Malzemeler:
İstiklal marşı 2. Kıtası, risale metni,
Hazırlayan:
Faruk ÖZGÜLER.
Etkinlik türü
Düşünüyorum-anlıyorum-algılıyorum,oynuyorum-yapıyorum-hissediyorum-farkediyorum,geziyorum-izliyorum-görüyorum-çiziyorum,okuyorum, konuşuyorum, dinliyorum,buluyorum
Uygulama basamakları:
1-Risale cümlesi söylenir. “ İnsanlar hür oldular, ama yine abdullahtırlar” ( tarihçe-i hayat)


2-İstiklal Marşının “ Hakkıdır Hakka tapmak milletimin istiklal.”  Mısrası açıklanır : Hürriyet, istiklal; hakka tapanların, yani Abdullah, Allahın kulu olanların hakkıdır. Kul olanlar hakikaten hürdür. Nefsin gayri meşru isteklerinin esiri olanlar hür olamazlar. Dünyasını da kazanamazlar.
3- “ Meşru iradeyi esas almayan, haklı olanın güçlü olduğunu kabul etmeyen hürriyet, demokrasiden bahsedemez,” açıklaması yapılır.


.


Değerlendirme: Neler öğrendik?
 Kaydediyorum-çekiyorum-görselliyorum,örnekliyorum,söylüyorum, soruyorum, paylaşıyorum, yaşıyorum, algılıyorum, hissediyorum.
1-    Hayat benim değil mi? İntihar edebilirim.”  Fikri doğru mu?
2-    “Dünya ya bir daha mı geleceğim, hayatımı yaşarım.” Demek hür olmanın gereği midir?
3-    Başkasının hakkına tecavüz etmek hürriyetimizi sınırlar mı?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder