|
Etkinliğin Adı:
|
Hürriyetin dili
|
|
Seviye:
|
İlkokul- ortaokul-lise
|
|
Değer adı:
|
Hürriyet.
|
|
Kazanım:
|
Hakiki hürriyetin Abdullah olduğunu kavrar.
|
|
Anahtar kavramlar
|
Özgürlük, kul olmak,hak, adalet, bağımsızlık,
istiklal
|
|
Malzemeler:
|
İstiklal marşı 2. Kıtası, risale metni,
|
|
Hazırlayan:
|
Faruk ÖZGÜLER.
|
|
Etkinlik türü
|
Düşünüyorum-anlıyorum-algılıyorum,oynuyorum-yapıyorum-hissediyorum-farkediyorum,geziyorum-izliyorum-görüyorum-çiziyorum,okuyorum,
konuşuyorum, dinliyorum,buluyorum
|
|
Uygulama basamakları:
|
1-Risale cümlesi söylenir. “ İnsanlar hür
oldular, ama yine abdullahtırlar” ( tarihçe-i hayat)
2-İstiklal Marşının
“ Hakkıdır Hakka tapmak milletimin istiklal.”
Mısrası açıklanır : Hürriyet, istiklal; hakka tapanların, yani
Abdullah, Allahın kulu olanların hakkıdır. Kul olanlar hakikaten hürdür.
Nefsin gayri meşru isteklerinin esiri olanlar hür olamazlar. Dünyasını da
kazanamazlar.
3- “ Meşru
iradeyi esas almayan, haklı olanın güçlü olduğunu kabul etmeyen hürriyet,
demokrasiden bahsedemez,” açıklaması yapılır.
.
|
|
Değerlendirme: Neler öğrendik?
|
Kaydediyorum-çekiyorum-görselliyorum,örnekliyorum,söylüyorum,
soruyorum, paylaşıyorum, yaşıyorum, algılıyorum, hissediyorum.
|
|
1- Hayat
benim değil mi? İntihar edebilirim.”
Fikri doğru mu?
2- “Dünya ya
bir daha mı geleceğim, hayatımı yaşarım.” Demek hür olmanın gereği midir?
3- Başkasının
hakkına tecavüz etmek hürriyetimizi sınırlar mı?
|
|
HÜRRİYET (ÖZGÜRLÜK)
Kaydol:
Yorumlar (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder