Etkinliğin Adı:
|
Davranışları,
fiilleri ve sözleri arasındaki tutarlılık.
“ Allah için harb de kafiri öldürmekle gösterilen ihlas.”
|
Seviye
|
Ortaokul.
|
Değer adı
|
Samimiyet.
|
Kazanım:
|
İkiyüzlü
davranışlardan rahatsız olur; sözü ve işi bir olur.
|
Anahtar kavramlar
|
İhlas,
fedakarlık, Allah rızası,kalben bağlılık, ikiyüzlü,
|
Malzemeler
|
Risale paragrafı,
|
Hazırlayan
|
Faruk
Özgüler
|
Etkinlik türü:
|
Okuyorum,düşünüyorum,anlıyorum,oynuyorum,soruyorum,cevaplıyorum
|
Yöntem ve teknikleri:
|
Beyin fırtınası, çoklu
zekâ uygulamaları, oyun ve drama.
|
Uygulama basamakları
|
1-"Seni Allah için kesecektim. Fakat bana tükürdün, hiddete
geldim. Nefsimin hissesi karıştığı için ihlâsım zedelendi. Onun için seni
kesmedim." O kâfir ona dedi: "Beni çabuk kesmen için seni hiddete
getirmekti. Madem dininiz bu derece sâfi ve hâlistir, o din haktır."
dedi. (Mektubat - 269) Risale
metni okunur.
2-Risale metnindeki olay öğrencilere dramatize ettirilir.
3-“ Özü sözü bir olmak ne demektir?” Kalbindeki inancını söz ve davranışları ile
göstermek, şeklinde açıklanır.
4- “Allah rızasını kazanmak için, benzer örnekler verebilir
miyiz?” Sorusu ile beyin fırtınası yapılır.
|
Ölçme
–değerlendirme: 1- Hz. Ali’nin yerinde olsaydınız o kâfire ne yapardınız?
Açık uçlu sorular: 2- Hz. Ali, o kişiyi affetmiş midir?
Neler
öğrendik?: 3- “Ben olsaydım affederdim.” Etkinliğin
kavrandığını ve kazanım elde Cevaplıyorum,kavrıyorum,
edildiğini gösterir.
|
|
SAMİMİYET (İHLAS)
Kaydol:
Yorumlar (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder