Etkinliğin Adı:
|
MİLLİ
KÜLTÜRÜMÜZDE MİSAFİRPERVERLİK
|
Seviye ve süre
|
4.SINIF, 4 ders saati.
|
Değer adı
|
MİSAFİRPERVERLİK
|
Kazanım:
|
Misafire ikram etmekle mutlu
olmak ve dünyada da misafir olduğumuz
farkına varmak.
|
Anahtar kavramlar
|
Kerim
olan Allah misafir olmak, ziyafet,
|
Malzemeler
|
365 HİKAYELER, ERDEMLER DİZİSİ, ZAFER HERGÜNE HİKAYE,
D-EĞİTİM FİLM, TİMAŞ DEĞERLER HİKAYELERİ,
|
Hazırlayan
|
Faruk
Özgüler
|
Etkinlik türü:
|
Okuyorum,düşünüyorum,anlıyorum,oynuyorum,soruyorum,cevaplıyorum
izliyorum, kavrıyorum.
|
Yöntem ve teknikleri:
|
Beyin fırtınası, çoklu
zekâ uygulamaları, oyun ve drama, hikaye
ana fikrini bulma,
|
DİKKAT ÇEKME:
Uygulama basamakları
|
Misafir kavramı ilk olarak hangi
kelimeyi hatırlatıyor? 1-“Evet, bir misafir, ev sahibinin iznine ve rızasına muvafık olmayacak derecede, yemeklerde ve sair şeylerde israf edemez.” Sözü açıklandı. 2-“ Hastalık senin vücuduna misafir olarak gönderilmiştir.” İnsanlara sabretmeyi talim ettirir., açıklaması yapıldı. 3- Tarihte, Anadolu da bir misafirperverlik hikâyesi anlatıldı. 4- DEĞERLERİMİZ kaynak kitaplardan iki hikaye okunda ve ana fikri söylendi. 5- “Misafir bir götürür, iki getirir.” Hadisi açıklandı. |
Ölçme
–değerlendirme: (Cevaplıyorum, kavrıyorum )
Açık
uçlu sorular: 1- Misafirperverlikle
ilgili resimler panoya asıldı.
Neler
öğrendik?: 2-
Misafir karşılamada yapılan masraf bütçemizi sarsar mı? Sorusuna
cevap
arandı.
3- Hastalık çok kötü bir şey mi? Sorusuna
cevap arandı.
|
MİSAFİRPERVERLİK
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder